zondag 29 december 2013

over een zalige zonnige zondag, Casa Zavel, de Hema en kringloopgelukjes ...



Het was een zalige zonnige zondag vandaag. 


 Zondagen dienen hier eerst en vooral om uit te slapen, 
dus dat deden we dan vandaag he, ahja ! 
 










De dag beginnen met een heerlijke cappuccino. 
En oooh, wat ga ik die keuken missen als we verhuizen ... 




Koffieke met kaneel drinken in een plaatselijk koffiezaakske : De Bratzer. 
Yummie yummie !





Christmas leftovers .... Yummie yummie. 
Homemade tiramisu gemaakt voor vriendlief.



 




Op de fiets van het lief met de retro Flandria wat rond cruisen.





 En wat schone plaatjes maken ...


De onderste fiets kocht ik enkele weken geleden in de Kringwinkel voor een prikje. 
Het lief had al een oude Flandria (bovenste foto) en dus kon die andere niet ontbreken
om fijne tochtjes mee te maken.

We hebben hier ook bewust maar één auto die we met z'n twee delen. 
Mijn lief gaat met het openbaar vervoer werken en gebruikt de fiets om van thuis naar het station te fietsen en van het station naar zijn werk te fietsen.
Hij heeft hiervoor dus twee fietsen nodig (eentje die thuis staat en ééntje die aan het station in Leuven blijft staan om naar zijn werk te fietsen). 




Thuiskomen ...

Home is where the cats are waiting ... 






En over de poezen gesproken, dit leuke sjaaltje kocht ik ten voordele van 
Unco Jerry dierenasiel. Het asiel waar we onze twee poezen gehaald hebben. 


En niet alleen ik vind 'm leuk ...







"Life is like riding a bicycle. 
To keep your balance you must keep moving."

Het gele fietsje is een kringloopgelukje. Ik vond het in een bak vol met rommel in de kringwinkel en ik vond het wel leuk passen bij de poster. 
De fietsen lijken zelfs sprekend op elkaar. 









"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, 
you could miss it."





Deze schatjes zijn één van mijn laatste kringloopgelukjes.
Wat vind ik ze mooi ! 
De katten zijn trouwens ook helemaal weg van de poef, 
dus die is meestal al ingepikt vooraleer ik er mijn benen op kan leggen ...







Mijn lief is de kok des huizes en hij heeft nieuw speelgoed en is er blij mee :) 
Bij de Carrefour loopt er momenteel een spaaractie waarbij je Brabantia kooppotten kunt kopen tegen een fikse korting van 70% van de originele verkoopprijs. 
De potten lijken wat op de Le Creuset potten, maar omdat we die niet kunnen permitteren, deden we maar mee aan deze spaaractie ;) 





Het moet niet altijd van dat culinair gedoe, een goei tas soep smaakt even goe !








De HEMA ... 
Ja HEMA, HEMA, HEMA; 
ge waart de laatste dagen niet goed voor mijne portemonnee, hé !
Maar zo'n fijne dingen in de collectie, wie o wie kan ze weerstaan ?









En ik had nog wat inpakpapier over, dus de agenda heeft ook een vrolijke make - over gekregen.






Nog een paar kiekjes van de afgelopen feestdagen :







SelfNie wordt de nieuwe 'selfie'. 
Het is maar dat jullie het weten ... :) 




Fijne zondag nog voor jullie allemaal ! 



3 opmerkingen:

Eva C. zei

Ik ben verliefd op uw blauwe kitchen-aid!

△▽ TiNE ▽△ zei

Eva : Ik heb lang getwijfeld over de kleur, maar eens 'm in de keuken stond toch heel content mee :)

Els04 zei

om ter fijnst,allemaal!!!