zondag 24 november 2013

... over rommelmarkt - en kringloopgelukjes


Vorige week ging ik naar de tweedehandsbeurs van de Voorzorg 
in de Limburghallen in Genk. 

Het is de grootste baby & kinderrommelmarkt van België 
met in totaal meer dan 500 standen met enkel baby- en kinderspullen, 
kledij, speelgoed, games, meubilair en toebehoren. 

En ho ho ! Wat een schatten gevonden ! 

De buit : 
Fisher Price blokkendoos (3 €), Fisher Price stapelringen (50 cent), Fisher Price lunchbox schooltje (2,5 €) (die kocht ik enkele weken reeds, maar ik kon 'm voor dat geld niet laten liggen ... :) ), harmonica (3 €), Fisher Price klok (15 €), kinderboekje (50 cent), 2 viewmasters en enkele plaatjes (alles samen voor 2 € !) én ... tada : Fisher Price loopwagen (17,5 €)


Fisher Price loopwagentjes, het wilt wat zeggen ...
Ik was super content dat ik deze gevonden heb,
maar ik hield mijn ogen wagenwijd open op zoek naar een andere versie,
maar die vond ik helaas ook op de tweedehandsbeurs niet.

Als ik ooit de Fisher Price Explorer ergens op de kop zou kunnen tikken,
zou ik héél blij zijn ! 

Ge moet weten dat die trouwens erg moeilijk te vinden zijn en dat ze 
er tegenwoordig veel geld voor vragen.
 
Moet ge nog eens iets weten ? 
Dat autootje stond dus tot een paar jaar
geleden nog gewoon in het tuinhuis bij mijn ma thuis 
en is daarna - bij een tuinhuisopruim - naar het containerpark gebracht ...
Ik was toen nog niet into 'vintage Fisher Price' verzamelen en 
dacht er niet verder bij na. Ik had wél leuke herinneringen aan dat autootje : 
ik weet nog dat ik daar als kind uren speelplezier mee had en 
dat als mijn neef op bezoek was, 
hij onze poes altijd in de 'laadbak' van dat autootje stak :) 

En nu is dat dus weg, foetsjie, naar het containerpark gebracht ... 
Ik heb in de tussentijd al wel ferm gevloekt hoor daarvoor. 
Ik heb er zelfs al van gedroomd. 
(Ja, zo erg is het ...) 

Enfin, voor wie het zich afvraagt, 
hét begeerde autootje ziet er zo uit :


Als iemand het toevallig nog in een tuinhuis of op een zolder - you never know ! - 
heeft staan en moet er vanaf : pick me, pick me, pick me ! 
:) 


 In de Kringloopwinkel kocht ik dit setje van Nijntje nog.



Geen opmerkingen: