woensdag 23 oktober 2013

... over mijn eerste naailessen ...

Iets waar ik eigenlijk al een hele tijd eens zelf mee wou beginnen : naaien. 
Ik zie op Facebook, Instagram, Pinterest en op verschillende blogs zoveel
leuks voorbij komen en dan denk ik steeds : 
Dat wil ik ook kunnen ! Of op z'n minst eens proberen
en als het dan achteraf niet lukt, kunnen zeggen, 
"'t Is niks voor mij, maar ach, ik heb het op z'n minst geprobeerd !" 
Maar tijd he ... Tijd ... Een dag zou 48 uur moeten hebben om al het leuks
wat ge wilt doen, te doen ...
En er effectief aan beginnen op uw eentje dat vond ik ook maar niks. 
Tot een paar weken geleden een vriendin van me vertelde dat haar mama
begon met workshops te geven : naaien, breien en meer van dat leuks. 
Ideaal dus ! 
Dus samen met twee andere vriendinnen zijn we een naaiclubke opgericht
en krijgen we les van de mama van die ene vriendin. 
Heel plezant en heel gezellig ! 

Het fijne is ook dat je niet alles zelf moet uitpluizen.
Ik word zenuwachtig en ongeduldig als ik van die ingewikkelde 
patronen zie en een uitleg lees die chinees voor me lijkt,
maar met het boek Allemaal Rokjes van Mme ZsaZsa
én de hulp van de lesgeefster lukt het allemaal behoorlijk.

En er werd hard gewerkt, want ik heb gisteren mijn twee les achter de rug
en mijn eerste rok is weliswaar een feit ! 

Hoera !

(En natuurlijk heb ik duizend maal met die naalden in mijn vingers geprikt,
werd ik ongeduldig omdat iets té lang leek te duren,
heb ik er super lang over gedaan om iets met de hand te 'driegen', 
heb ik fouten gemaakt, heb ik nog meer fouten gemaakt, heb ik steken 
moeten uithalen, heb ik voor de eerste keer achter een naaimachine gezeten,
heb ik dingen opnieuw moeten doen, 
en ga zo nog maar eventjes door ...
Maar, dolgelukkig als ik het eindresultaat in mijn handen had :) 

Dat was het allemaal waard ! )



De stoffen kocht ik in de Veritas (gele) 
en in het Stoffenpaleis (bloemenprint) in Hasselt. 



De Action fietsmand die (grrrrr !) niet op mijn fiets past, 
komt uiteindelijk nog wel goed van pas als 'prullen / naaigerief koffer'.
Echt heel handig is het niet, maar het is nog wel plezant.



Het noest teken - knip en naaiwerk ...
(en mijn geduld)




 ... werd uiteindelijk beloond met een schoon rokske ! 

Dubbel hoera ! 

Met een kousenbroek er onder en een truitje er op
past dat ook nog in de herfst, toch ?!?

En volgende les start ik met mijn 'floeren' bloemekes rokje. 

Ik kijk er alvast naar uit !


1 opmerking:

Lorecreatief zei

Wauw wat goed gelukt voor je eerste kledingstuk! Superleuk stofje trouwens, getwijfeld of ik zou kopen, maar omdat ik zoveel stofjes heb toch maar niet gekocht ;-p