zondag 18 augustus 2013

... over Pukkelpop


 Pukkelpop ... U was weer geweldig ! 

Woensdag was ik 'crew medewerker' en stond ik op camping A in voor de toeleiding van de kampeerders naar hun plaatsen om hun tent op te zetten. 
Heel leuk en er was altijd wat te beleven ! :) 
Voordelen : woensdag was nog geen festivaldag, dus niks hoeven te missen op de wei 
en op zo'n aller - allereerste pré festivaldag, loopt iedereen er nog fris bij. 


Camping A 'crew' ! 


Camping A, nog leeg, woensdag tijdens het ochtendgloren
+ aankomst eerste kampeerders


Ik heb me geamuseerd tijdens mijn toch wel lange shift (9u - 24u), 
maar het was het waard, want in ruil voor het noeste werk van die dag kreeg ik een inkom bandje van een dag naar keuze voor het festival. 

Donderdag werd de dag ! Omdat donderdag (in mijn ogen) de beste dag was (veel hiphop + Nine Inch Nails (!!!) & Eminem (!!!) als headliners.)
 Dusss ... Hier komt mijn festival donderdag in beeld. 
Enjoy ! 

Check in : Pukkelpop. Zin in ! 



Ik had redelijk veel aangevinkt om absoluut te gaan kijken. 
Maar met zo'n affiche als op Pukkelpop, is het altijd keuzes maken ...
Van sommige bands heb ik spijt dat ik ze niet gezien heb omdat ik op dat moment andere keuzes heb gemaakt of simpelweg omdat verschillende bands tegelijk geprogrammeerd stonden ...
(The Menzingers, Johnny Marr, HURTS !!!, 
Quicksand, The Bronx, Alkaline Trio : jullie zie ik absoluut een volgende keer !)


School is Cool mocht het hoofdpodium op dag 1 openen, 
respect voor deze dames & heren !

School Is Cool

 Come on up above the ground,
come and hear that brand new sound.
Come one, come all and take a bow,
say hi to the New Kids In Town.
- School is Cool -  



Idem voor Safi & Spreej die de aftrap gaven in de dancehall. Big up, mannen ! 

Safi & Spreej
 
't Is nie meer wa het geweest is right
Die nieuwe generatie heeft niks mee van de essentie, right
En nu is hiphop dood
Nochtans steek ik mijn hart er in
En het klopt, heh
- Safi & Spreej -
Veel goeie bands in de Shelter op donderdag ! 


Hawk Eyes

Need this small song
For us move on
To love with one
Hear soft and headstrung
- Hawk Eyes - 


Zebrahead 
Paint the perfect picture
But these pictures are deceiving
Cause the colours lost their place
And they're dripping down and bleeding
And they're running and running away
Packed it up and leaving
And these dreams turn to nightmares
Like a promise with no meaning
- Zebrahead -   



En heel wat hiphop op het hoofdpodium.
Yo !

 Mac Miller 

No matter where life takes me, find me with a smile
Presumed to be happy only laughing like a child
I never thought life would be this sweet
It got me cheesing from cheek to cheek
And I ain't gonna wait for nothing cause that just ain't my style
Life couldn't get better, this gon' be the best day ever
- Mac Miller -  



Kendrick Lamar (grabbing his balls ...)

Bitch, don't kill my vibe. 
- Kendrick Lamar -  

Deftones, eerste echt hoogtepunt van de dag.
Wat een energie op 't podium.

Deftones

 Deftones
 I climbed your arms
then you pulled away
a new cavity moved into
my heart today
the more I scream
the more it seems
that now I'm through
now I'm through
with the new you
- Deftones - 


 Deftones
 Coole pa dat 't kind heeft. Coole dochter dat de pa heeft.


 Fall Out Boy

I'm gonna make it bend and break
(It sent you to me without wings)
Say a prayer, but let the good times roll
In case God doesn't show
(Let the good times roll, let the good times roll)
- Fall Out Boy -



Na Fall Out Boy ben ik de rest van de avond aan de mainstage blijven staan.
In de tussentijd heb ik nog wat van Phosphorescent meegepikt en daarna was het wachten op mijn twee headliners : Nine Inch Nails en Eminem. 
Ik heb getwijfeld om in de tussentijd nog naar Hurts te gaan kijken in de Marquee, maar ik wou een goed plaatsje vooraan hebben zowel voor NIN als Eminem, dus ik heb het niet gedaan. Wel lichtjes spijt van, maar Hurts ga ik sowieso nog wel eens in een zaalconcert kijken ! 
De headliners van die avond dus ...
Nine Inch Nails. 
Ik zag ze voor het eerst in 2007 en dat was ook op Pukkelpop. 
Ze speelden net voor Metallica en we stonden toen eigenlijk te wachten op de laatste band, maar pikte toen ook maar NIN mee omdat je toch staat te wachten. 
Ik had wel al eens van NIN gehoord, maar voor de rest kende ik ze van toeten of blazen. 
Dat optreden van NIN op Pukkelpop 2007 werd één van de strafste live optredens die ik ooit gezien heb. 
Wat een show, wat een beest op dat podium en wat een sfeer. 
Ik werd echt helemaal meegesleurd in wat de heren brachten.
Enkele dagen later ben ik naar de platenboer gehold. Hun muziek moést mee naar huis ...
Ik denk dat ik ondertussen bijna alles van NIN in de cdrekken staan heb.

Ook dit jaar een optreden om U tegen te zeggen !
Veel nieuw werk wat ik wel kon pruimen, afgewisseld met klassiekers en meezingers. 
En alweer een dijk van een show met alles erop en er aan.
Wel jammer dat het nog niet helemaal donker was, de lichtshows hadden dan nog beter tot zijn recht gekomen.
Het moet wel gezegd worden ; het merendeel van het publiek stond daar al te wachten voor Eminem en liet dat met momenten ook heel duidelijk weten ('Eminem, Eminem, Eminem', roepen terwijl NIN nog op het podium stond ...). Dat Trent hierover duidelijk not amused was, was duidelijk. Te vroeg dan gepland gestopt en géén Hurt gespeeld ... 
Ook wel jammer : geen enkele interactie met het publiek. Dat stelde me ook wel wat teleur van de heer Trent.
Voor de rest, een prima show ! Alwéér ! They came back haunted.
Trent, the great destroyer ... 

Een mooie review : hier te lezen.














En dan ... Eminem. 
En ja, ik stond daar ook voor Eminem. Dat leek behoorlijk not cool te zijn. Want alle Eminem fanboys en - girls waren blij dat de NIN die hard fans opkrasten wanneer Trent & co het (te vroeg !) voor bekeken hielden. 
Ik bleef rustig staan en was benieuwd naar wat nog ging komen ... Enfin, rustig is misschien niet echt het juiste woord, want damn ... nooit eerder meegemaakt, maar wat een gedrum en getrek en gestoot daar vooraan. Iedereen stond als sardientjes in een blik op elkaar geplet en bewegen ging niet. Gewoon niet. Of toch nauwelijks.
Frisse lucht was ook schaars, af en toe met het hoofd naar boven om wat frisse lucht te happen om er weer een tijdje tegen te kunnen. 
Het wachtte duurde best lang en Mister Slim Shady stond geprogrammeerd om om 22u40 te starten, maar het was mij al snel duidelijk dat Mister Shady daar anders over zou denken.
Enfin, een half uur later viel het grote witte doek en kwam de baas het podium op samen met zijn band. 
(In de hiphop scene gaat het trouwens altijd zo, daar start niets op tijd. Mister Shady bevestigde dit nog eens ...) 
Het werd een trip down memory lane ... 
Eminem 
  
 En ...
Haters gonna hate, but at least I thought it was great ! 


 Eminem 

 "Look, if you had one shot, or one opportunity to seize everything you ever wanted. 
One moment. Would you capture it or just let it slip?"
 - Eminem - 


Eminem

 Eminem


"Have you ever loved someone so much, you’d give an arm for?
Not the expression, no, literally give an arm for?
When they know they’re your heart
And you know you were their armour
And you will destroy anyone who would try to harm ‘her
But what happens when karma, turns right around and bites you?
And everything you stand for, turns on you, despite you?"
- Eminem - 

Eminem

Eminem 


Eminem


"You only get one shot, do not miss your chance to blow. 
This opportunity comes once in a lifetime yo. 
You better lose yourself in the music, the moment. 
You own it, you better never let it go."
 - Eminem - 

Setlist :

Geen opmerkingen: