zondag 2 juni 2013

over het afgelopen weekend met naar de platenboer gaan, koffie drinken in de King Kong, 'Thuis' kijken, rommelmarkten tijdens het werk, een nieuw kapsel en een tattoo convention ....

Naar de platenboer gaan, koffie drinken in de King Kong, 'Thuis' kijken, rommelmarkten tijdens het werk, een nieuw kapsel én een tattoo convention ... wel, wel ... Wat een verscheidenheid in één weekend. 

Vrijdag nam ik een dagje verlof en ook voor het Lief was het zijn laatste doordeweekse vrije dag vooraleer hij maandag begint te werken op de nieuwe job. We gingen naar Hasselt om daar langs de Gigaswing, de plaatselijke platenboer, te gaan voor de nieuwe plaat van The National : Trouble will find me. 

Vrolijk wordt ge er natuurlijk niet van en 't is en plaat met een zwart randje. Letterlijk en figuurlijk, maar dat is The National en juist daarom houd ik van The National. Somber en donker. Schoonheden als dit komen op vinyl nog beter tot z'n recht. 








Hij wordt trouwens schoner en schoner door 'm vaker te luisteren .... 

 
Vrijdag werd eigenlijk wel een zonnig dagje en na het shoppen zijn we nog even de King Kong gaan opzoeken. Tweede keer goede keer (vorige keer was hij net gesloten) en deze keer dus eens zelf kunnen proeven van die heerlijke koffies waar ik al zoveel goeds van had gehoord. Niet gelogen trouwens ! Leuk zaakje en vriendelijke mensen daar in de King Kong. Santé ! 



Toegegeven, een guilty pleasure van de dees : Thuis ! (Ik durf het bijna niet verklappen, maar ach, iedereen heeft zo z'n gebreken : ik was vorig jaar zelfs op de 'Thuis-dag') Enfin, afgelopen vrijdag was het dus de seizoensfinale en het was weer van 'good old drama' ! Heerlijk ! Ziet Simonneke maar eens bedenkelijk kijken ... Zelfs het Lief keek vrijdag met spanning mee ! :) 


Zaterdag was het werkendag, dat is eerder uitzonderlijk tijdens het weekend, maar met dingen als een rommelmarktje bezoeken in de wijk waar ik werk, naar het 'Belgian Panna Championship' gaan kijken en naar een talentenshow gaan kijken, vergeet ik écht dat ik aan het werk ben en amuseer ik me echt kostelijk. 


Een 'panna tornooi', ge weet wel he? Of niet? Pannavoetbal is een vorm van straatvoetbal in een kleine panna kooi wat 1 tegen 1 gespeeld wordt. Bedoeling is om de tegenstander uit te schakelen door een 'panna' : een beweging waarbij één speler de bal tussen de benen van de tegenstander speelt. Ge weet het of niet, maar ik houd zelf nogal van voetbal, dus zo'n dingen kan ik wel appreciëren en het was echt chique om de jeugd aan het werk te zien met allerlei truckskes en skills. En op straat zit trouwens heel wat (verborgen) voetbaltalent ! De voorrondes van deze Street Heroes ( http://www.streetheroes.be/nl ) werden in de verschillende wijken gespeeld. Zaterdag was het de stadsfinale op het stadsplein van Genk.  DJ Dysfunkshunal zorgde voor de aangepast muziek en de nodige sfeer. 

Verder ging ik dus rommelmarkten en dat tijdens mijn werk. Awesome, toch ?!? (En ook nog wat rondhangen en socializen enzo, echt leuk !) Want er was een rommelmarktje in de wijk waar ik werk georganiseerd door GIGOS (zij organiseren jeugdwelzijnswerk voor maatschappelijk kwetsbare jongeren) en de opbrengst van de verkoop van de rommelmarkt ging naar het goede doel voor het jeugdhuis. Wat koopjes gedaan dus, voor het goede doel ! 



Maar liefst zes (z é s) boeken van Alain Grée gevonden ! Prachtige tekenstijl heeft de man. De kindertjes van ooit zullen me later dankbaar zijn. En voor nu : maak ik mezelf er gelukkig mee. 




Deze 'In de tuin' had ik al. Die had ik tijdens de retro actie in de Kringwinkel gekocht. Begin van een mooie collectie als ge 't mij vraagt ! 





Verder vond ik nog een leuk boekje van De Fabeltjeskrant, een paar DVD's en een leuk fleurig, gebloemd doekje. 

Tussen al dat werken door tijdens enkele uurtjes pauze een bezoekje gebracht aan de kapper. Een nieuwe kapper. Eigenlijk een kapster. En bij een nieuwe kapster hoort een nieuw kapsel : 

 
Zondag bezochten we de tattoo convention 'Summer Ink Fest' http://www.summerinkfest.be/ in de Limburghal van Genk. Beetje inspiratie gaan op doen voor in de toekomst als 't zover is. Dat komt er ooit van. Een tattoo.

Geen opmerkingen: