zondag 17 februari 2013

Dagje Antwerpen shoppen

Dagje shoppen in Antwerpen met vriendjelief.

FIRST STOP : DILLE & KAMILLE

... voor dé nootmuskaatrasp ! 
(Instant flashback naar jaren geleden wanneer ik oma in haar keuken bezig zag ...)


Verder in het winkelmandje : een klein schetsboek met blanco bladen in een lichtblauw kartonnen kaft. Mét twee lintjes om het boek dicht te knopen. Ideaal om te gebruiken als fotoboek om Polaroids en/of Instagrams in te plakken.
En de Dille & Kamille gaan we nooit buiten zonder dé kaneelstok, omdat dat gewoon super, super lekker is !


FNAC 


Eyecandy ! Dit boek had ik al een tijdje op het oog. Voor het eerst zien liggen in de shop van het MAS museum en nadien uitgeleend in de bibliotheek en gisteren mocht hij mee naar huis en verdient hij een schoon plaatsje in de boekenkast of op de salontafel om regelmatig in te bladeren. Meer weten : website van  Hatje Cantz



Tiewai's ILAWO. Killer artwork trouwens op de voorkant van de CD, maar zeker ook als je de CD open doet. Voor wie hem niet kent, of gewoon nieuwsgierig is, de gehele CD 'ILAWO' is hier te beluisteren : Tiewai Ilawo



URBAN OUTFITTERS


In de Urban Outfitters had ik deze beauty in mijn handen.


  
De Fujifilm Instax Mini : ik had hem al een tijdje eerder zien opduiken op Instagram en nu ik hem in 't echt zag, ben ik eigenlijk helemaal verkocht. Mijn oude Polaroid vind ik nog steeds geweldig en dit hebbedingetje is eigenlijk de vernieuwde versie hiervan. Ik heb alvast subtiele hints gegeven aan vriendjelief voor een volgende cadeautjes gelegenheid ... 



LOMOGRAPHY STORE





Verder zijn we binnen gesprongen in de Lomography store in de Kammenstraat. Veel leuks daarbinnen ! Ooit schaf ik me zulk leuk speelgoed aan !


MEKANIK STRIP

De Mekanik Stripwinkel betekent een vriendjelief die in zijn comic walhalla is ! Like a kid in a candy store. 't Is schoon om te zien ! 


 We kwamen buiten met The Walking Dead (compendium one) en 'Sprakeloos' van David Small. Een schitterende graphic novel trouwens ! In één adem uitgelezen en ben er zelf stil en 'sprakeloos' van geworden. Snijdend door merg & been. Prachtig boek !








THINK TWICE



Verder natuurlijk ook even de tijd nemen om wat kleding te shoppen. Voor wie Think Twice niet kent : een tweedehands winkelketen met nogal wat vintage kledingstukken. En happy, happy me : zaterdag was het 'alles aan 3 € dag'. 
Omdat er zoveel volk stond aan te schuiven aan de kleedkamers, heb ik het er gewoon op gewaagd om de stukken die ik in mijn handen had, mee naar huis te nemen. Een groene broek, een gebloemd t-shirtje en een blauw hemdje. Te samen voor 9 €. Hapy, happy me. Eens thuis gekomen kon ik niet wachten om te passen, maar helaas pindakaas : de broek is écht te klein ... En het blauwe hemdje eigenlijk ook ... 
Maar zo mooi ! Ik bekijk het zo : eindelijk een echt doel om eens af te vallen ... (?)  =)
PALANCA

Eerder toevallig op uit gekomen, maar die zaakjes zijn meestal de leukste en zo ook met deze zaak : 'PALANCA'. Een koffieshop op de Sint Jacobsmarkt. Ik kreeg al terug zin in die heerlijke koffie en dat lekkers op dat bordje ! Njam !






 

Geen opmerkingen: